Cursus ‘Maak een vlinder en geef je kleding vleugels’

Gepubliceerd op 11 oktober 2024 om 06:59

Voor volgende week dinsdagmiddag staat de eerste les van de cursus ‘Maak een vlinder en geef je kleding vleugels’ gepland.

Heb jij in je kledingkast iets hangen waar je eigenlijk op uit bent gekeken? Of heb je een tas van katoen of linnen die wel een beetje opgevrolijkt kan worden?  Met deze cursus geef je dat kledingstuk of die tas een tweede leven door met zelfgemaakte vlinders een persoonlijk en uniek tintje toe te voegen.

Een klein beetje haakervaring volstaat al om deel te nemen aan deze cursus. De basis van de steek die we gebruiken voor de vlinders is een vaste. Verder gebruiken we voor de grote vlinder en het lijf van de kleine vlinders een koord, dat je zelf kunt maken met een breivork. Een koord haken, breien of punniken kan ook, al naar gelang je persoonlijke voorkeur.

De gehaakte delen van de vlinders worden vastgezet op een ondergrond van vilt. Er is vilt aanwezig in vele kleuren. Er zijn ook diverse garens aanwezig, maar als je vlinders een speciale kleur moeten hebben, neem dan je eigen garen mee.

Neem ook zelf een haaknaald mee, wat spelden, een naald met een scherpe punt en groot oog, een schaar en een breivork als je die hebt.

Kosten €40 voor 2 lessen.
Data: 15 en 22 oktober 2024
Tijd: 14.00-16.30 uur

Plaats: Vertelmuseum De Vlechtvogel, Lepelaarstraat 53, Heerenveen

Opgave en meer info via info@vertelmuseumdevlechtvogel.nl

of tel: O513-645525

Kun je deze dagen niet, maar zou je deze cursus toch graag willen doen, neem dan contact met me op. Er valt altijd iets te regelen.

Wil je in plaats van vlinders liever bloemen maken? Dat kan ook.

Of passen vogels meer bij jou? Dan is de cursus ‘Vreemde vogels’ wellicht iets voor jou. Deze cursus staat gepland voor november.

Zie de agenda voor meer informatie.

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.