Beetsterzwaag, Culturele Hoofdstraat

Gepubliceerd op 4 juli 2024 om 09:06

Zaterdag is het zover: Beetsterzwaag Culturele Hoofdstraat is dit jaar een festival van verbinding. In de voortuin van revalidatiecentrum Lyndensteyn in Beetsterzwaag, staat zaterdag en zondag een grote partytent voor het creëren van de GROTE GELUKSDRAAK (zie de twee voorgaande blogs). Samen met Raya Art en op zondag ook met Laure (Streekatelier Luinjeberd) zijn wij zaterdag en zondag aanwezig van 13.00 - 16.00 uur (mogelijk nog iets langer).

Op zaterdag is er om 14.00 uur en 15.00 uur een kort optreden van Ute, Jan en Natasja met dans en muziek (een echte aanrader). Verder kunnen er met Marije schubben worden gemaakt voor de grote geluksdraak en kan er met Jan worden gevlochten aan de enorme staart.

Op zondagmiddag is Laure er om met de kinderen kleine geluksdraakjes van klei te maken. Ingrid kan je die middag iets vertellen over draken en hun betekenis in verschillende culturen en ik (Ria) zal het vlechten aan de staart begeleiden.

Ook Natasja is er zondag weer bij.

Er is nog meer goed nieuws over de grote geluksdraak: deze week kregen we bericht uit Mildam dat het is gelukt een frame te maken voor de kop van de draak!  Meander Studio Mildam (die verder anoniem wenst te blijven) heeft fantastisch werk verricht! Nu moeten allereerst de scherpe puntjes nog worden weggewerkt, voor er met kinderen verder aan kan worden gewerkt met papier-maché. Dat gaat waarschijnlijk na de zomervakantie gebeuren.

Maar eerst dus komend weekend een feest van verbinding in Beetsterzwaag.

Komen jullie meehelpen aan de geboorte van de geluksdraak?

“De nieuwe gelukdraak nodigt jullie uit om de sleutel van geluk in jezelf te vinden en je talenten en eigen wijsheid in te zetten voor een leven in verbinding met de natuur en met elkaar. We kunnen laten zien dat we samen in verbinding iets moois kunnen creëren. Iedereen kan hier een waardevol geluksteentje aan bijdragen.”

UPDATE: vanwege de harde wind zijn we verplaatst naar het hoofdgebouw van het revalidatiecentrum. We zijn te vinden in de gang links naast de balie, wat verder naar achteren, in het kinderspeelhoekje.